Hello !
Hello !
Hi 21 owners,
i'm Jo from belgium, 34 years old and for many years working on the 21 turbo's.
Here are much pictures from 21's, parts, rebuilds, dyno maps and much more:
http://smg.photobucket.com/albums/v293/coronatmf/
http://s23.photobucket.com/albums/b367/turboke/
http://s5.photobucket.com/albums/y184/joke211/
http://s5.photobucket.com/albums/y182/joke212/
http://s5.photobucket.com/albums/y175/joke213/
http://s156.photobucket.com/albums/t11/joke214/
http://s39.photobucket.com/albums/e199/joke220/
http://s83.photobucket.com/albums/j320/joke221/
http://s224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/
My car on the dyno for a custom set up:
http://nl.youtube.com/watch?v=3QAi014NeEA
http://nl.youtube.com/watch?v=XHY93p2XuOo
http://nl.youtube.com/watch?v=5fL-81SGmoM
21 turbo international meeting Belgium/france/UK/The netherlands
http://nl.youtube.com/watch?v=5srauiFzxwo
http://nl.youtube.com/watch?v=qx9VLsKOp7c
http://nl.youtube.com/watch?v=XFQxqPegGGA
french car show UK 2007
http://nl.youtube.com/watch?v=Ldq3suGac7M
?con recuerdos de Bélgica!
i'm Jo from belgium, 34 years old and for many years working on the 21 turbo's.
Here are much pictures from 21's, parts, rebuilds, dyno maps and much more:
http://smg.photobucket.com/albums/v293/coronatmf/
http://s23.photobucket.com/albums/b367/turboke/
http://s5.photobucket.com/albums/y184/joke211/
http://s5.photobucket.com/albums/y182/joke212/
http://s5.photobucket.com/albums/y175/joke213/
http://s156.photobucket.com/albums/t11/joke214/
http://s39.photobucket.com/albums/e199/joke220/
http://s83.photobucket.com/albums/j320/joke221/
http://s224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/
My car on the dyno for a custom set up:
http://nl.youtube.com/watch?v=3QAi014NeEA
http://nl.youtube.com/watch?v=XHY93p2XuOo
http://nl.youtube.com/watch?v=5fL-81SGmoM
21 turbo international meeting Belgium/france/UK/The netherlands
http://nl.youtube.com/watch?v=5srauiFzxwo
http://nl.youtube.com/watch?v=qx9VLsKOp7c
http://nl.youtube.com/watch?v=XFQxqPegGGA
french car show UK 2007
http://nl.youtube.com/watch?v=Ldq3suGac7M
?con recuerdos de Bélgica!
-
- Administrador
- Mensajes: 1491
- Registrado: 30 Ago 2007, 19:43
- Ubicación: Villa Madero, Buenos Aires
Re: Hello !
Hi Jo, welcome to the club. What a really nice ride you have!!!. Here in Argentina we don´t have any 21 turbo sold by Renault Argentina. Our biggest official version of the 21 sold here was the RTi, with a 2.2i engine, and a top speed over 210 Km/h. Into the General subforum you´ll find pictures of our Alizé, GTX, TXE, GTI, TXI and RTi 21´s, along the nevada versions.
Hola Jo, bienvenido al club. Que linda nave que tenés!!!. Aqu? en Argentina no tenemos ning?n 21 turbo vendido por Renault Argentina. Nuestra versi?n oficial mas grande del 21 vendida fué la RTi, con un motor 2.2i, y una velocidad m?xima de mas de 210 Km/h. En el subforo "General", vas a encontrar fotos de nuestros 21 Alizé, GTX, TXE, GTI, TXI y RTI, junto con sus versiones nevada.
Hola Jo, bienvenido al club. Que linda nave que tenés!!!. Aqu? en Argentina no tenemos ning?n 21 turbo vendido por Renault Argentina. Nuestra versi?n oficial mas grande del 21 vendida fué la RTi, con un motor 2.2i, y una velocidad m?xima de mas de 210 Km/h. En el subforo "General", vas a encontrar fotos de nuestros 21 Alizé, GTX, TXE, GTI, TXI y RTI, junto con sus versiones nevada.
Última edición por ilparduino el 05 Nov 2007, 22:08, editado 1 vez en total.
"No estoy de acuerdo con tu opinión, pero daría hasta la última gota de mi sangre por defender tu derecho a expresarla"- Francois Marie Arouet Voltaire.
antes RENAULT 21 TXI 1994 - ahora AUDI A4 S-Line 1.8T 180CV
Re: Hello !
JO: Bienvenido al Club: (por tu saludo, espero que entiendas esto sino tendras un problema similar al mio)
muy buenas las fotos y el video en el dinamometro - Que cilindrada tienen lo turbos? la tapa de cilindros es igual al TXI argentino y considero que el motor debe levantar muchas mas RPM y ser de carrera mas corta por el corte de los pistones para el paso de la biela - Un saludo
muy buenas las fotos y el video en el dinamometro - Que cilindrada tienen lo turbos? la tapa de cilindros es igual al TXI argentino y considero que el motor debe levantar muchas mas RPM y ser de carrera mas corta por el corte de los pistones para el paso de la biela - Un saludo
MEGANE ? RT- 2000 CC.16 VALV.115 CV
Re: Hello !
[quote="ilparduino";p="24430"]Hi Jo, welcome to the club. What a really nice ride you have!!!. Here in Argentina we don´t have any 21 turbo sold by Renault Argentina. Our biggest official version of the 21 sold here was the RTi, with a 2.2i engine, and a top speed over 210 Km/h. Into the General subforum you´ll find pictures of our Alizé, GTX, TXE, GTI, TXI and RTi 21´s, along the nevada versions.[/quote]
Thank you,
its real easy to make a turbo conversion from the 2.2 engine. I'm building one myself. You need a 2.2 bottom end from safrane/R25/R21, enginecode : J7T 732 and the cilinderhead from a R21T (8v) J7R.
The liners are custom and made in the united states, steel and realy strong. The pistons are from JE-pistons. You can use the crank and rods from the J7T. Manifolds and managment (ecu) can be used from the 21 turbo
This concept can be used with a garret GT2871R turbo and makes 350 bhp / 500Nm torque.
an example can be find here:
http://s23.photobucket.com/albums/b367/turboke/21booy/
[quote="MIKEC";p="24434"]JO: Bienvenido al Club: (por tu saludo, espero que entiendas esto sino tendras un problema similar al mio)
muy buenas las fotos y el video en el dinamometro - Que cilindrada tienen lo turbos? la tapa de cilindros es igual al TXI argentino y considero que el motor debe levantar muchas mas RPM y ser de carrera mas corta por el corte de los pistones para el paso de la biela - Un saludo[/quote]
Gracias, mi motor es por encargo dise?ado por me. La idea vino del europacup R21, pero la mina produjo m?s energ?a y esfuerzo de torsi?n. Puedo dar una lista de la especificaci?n del compleet si usted desea.
Thank you,
its real easy to make a turbo conversion from the 2.2 engine. I'm building one myself. You need a 2.2 bottom end from safrane/R25/R21, enginecode : J7T 732 and the cilinderhead from a R21T (8v) J7R.
The liners are custom and made in the united states, steel and realy strong. The pistons are from JE-pistons. You can use the crank and rods from the J7T. Manifolds and managment (ecu) can be used from the 21 turbo
This concept can be used with a garret GT2871R turbo and makes 350 bhp / 500Nm torque.
an example can be find here:
http://s23.photobucket.com/albums/b367/turboke/21booy/
[quote="MIKEC";p="24434"]JO: Bienvenido al Club: (por tu saludo, espero que entiendas esto sino tendras un problema similar al mio)
muy buenas las fotos y el video en el dinamometro - Que cilindrada tienen lo turbos? la tapa de cilindros es igual al TXI argentino y considero que el motor debe levantar muchas mas RPM y ser de carrera mas corta por el corte de los pistones para el paso de la biela - Un saludo[/quote]
Gracias, mi motor es por encargo dise?ado por me. La idea vino del europacup R21, pero la mina produjo m?s energ?a y esfuerzo de torsi?n. Puedo dar una lista de la especificaci?n del compleet si usted desea.
Re: Hello !
HI Jo!!! Welcome to the 21Renault club!! We´re very happy to have a person of belgium.
We will lend information.
Huge
Marcel
We will lend information.
Huge
Marcel
21 txe 2.2 94 patentado en el 95 carburador 2 mano c/gnc de 90 color blanco
-
- Administrador
- Mensajes: 1491
- Registrado: 30 Ago 2007, 19:43
- Ubicación: Villa Madero, Buenos Aires
Re: Hello !
Wow!!! 350Bhp for an 2.2 engine it´s really an achievement!!! Did you also modify your clutch and gearbox to support such torque? I saw the last pictures and it seems you have invested a lot in brand new parts.
Jo, the following is just a translation for the members who don´t understand english.
Voy traduciendo para que no se nos haga quilombo, perd?n por no hacerlo antes...
El respondi?:
"Gracias,
Es realmente sencillo realizar una conversion a turbo desde el motor 2.2. Yo estoy construyendo el m?o. Necesit?s un block 2.2 de un safrane/R25/R21, C?digo de motor J7T 732 y una tapa de cilindros de R21T (8v) J7R.
Las camisas son hechas a medida en los estados unidos, en acero y son realmente muy resistentes. Los pistones son de JE-pistons. Podés usar el cigue?al y las bielas del J7T. Los m?ltiples y la administraci?n (ECU) pueden ser del 21 turbo.
Este concepto puede ser usado con un turbo Garret GT2871R y rendir 350 bhp (en banco y sin accesorios, medido en el volante) / y 500 Newton/metro de torque.
Y yo le respond?...
Wow!!! 350hp para un motor 2.2 es realmente un logro!!! Modificaste también el embrague y la caja para soportar tanto torque?. Vi las ?ltimas fotos y parece que invertiste bastante en partes nuevas.
Jo, the following is just a translation for the members who don´t understand english.
Voy traduciendo para que no se nos haga quilombo, perd?n por no hacerlo antes...
El respondi?:
"Gracias,
Es realmente sencillo realizar una conversion a turbo desde el motor 2.2. Yo estoy construyendo el m?o. Necesit?s un block 2.2 de un safrane/R25/R21, C?digo de motor J7T 732 y una tapa de cilindros de R21T (8v) J7R.
Las camisas son hechas a medida en los estados unidos, en acero y son realmente muy resistentes. Los pistones son de JE-pistons. Podés usar el cigue?al y las bielas del J7T. Los m?ltiples y la administraci?n (ECU) pueden ser del 21 turbo.
Este concepto puede ser usado con un turbo Garret GT2871R y rendir 350 bhp (en banco y sin accesorios, medido en el volante) / y 500 Newton/metro de torque.
Y yo le respond?...
Wow!!! 350hp para un motor 2.2 es realmente un logro!!! Modificaste también el embrague y la caja para soportar tanto torque?. Vi las ?ltimas fotos y parece que invertiste bastante en partes nuevas.
"No estoy de acuerdo con tu opinión, pero daría hasta la última gota de mi sangre por defender tu derecho a expresarla"- Francois Marie Arouet Voltaire.
antes RENAULT 21 TXI 1994 - ahora AUDI A4 S-Line 1.8T 180CV
Re: Hello !
Hello, well, as I told you before, welcome! the pictures from the build up are very interesting... there is a lot of great stuff there!
thanks for your contribution to the forum!
see ya
thanks for your contribution to the forum!
see ya
Antes - Nevada TXE 2.2 '90 - Nafta
Ahora - Nevada TXE 2.2 '93 - Nafta/GNC
Ahora - Nevada TXE 2.2 '93 - Nafta/GNC
Re: Hello !
[quote="ilparduino";p="24453"]Wow!!! 350Bhp for an 2.2 engine it´s really an achievement!!! Did you also modify your clutch and gearbox to support such torque? I saw the last pictures and it seems you have invested a lot in brand new parts.
[/quote]
350 bhp is a absolute minimum, as you can see on the movie from the dyno: my 2.0-8v is doing 327 bhp/441Nm and that is with only 386cc injectors and small garret GT28RS turbo with .63A/R
Next step on the 2.0 l will be 575cc siemens deka injectors and garret GT2871R turbo with .86A/R. When that is done i'll post the next movie from the dyno.
My gearbox has standard ratio's butt with LSD (limited slip diff.) from quaiffe and my clutch is a AP racing 6 paddle.
My new breaks are also AP racing (from Ph1 ClioV6), 4pot calipers with 330x30 disc. Standard 21T brakemastercilinder.
Spec list Jo’s engine:
Engine J7R -752 , 21turbo ph1
Steel liners
Wossner pistons 88 mm europacup
Hardened and balanced rods (standard)
Balanced crank, lightened (standard)
1.9mm upgrade headgasket (mecaparts)
Cilinderhead with bigger valves and stronger valvesprings, ported/flowed (Europacup)
316° cam / 110° OVL
Adjustable cam pouly
Bosch 803’s injectors, 386cc low impedance (575cc comming up)
Magnecor bleu 8mm ignition leds
Ford cosworth RS500 sparkplugs
Ford cosworth RS500 coil
55 mm trottlebody (R21TXI)
Europacup plenum
Europacup inletmanifold
3 bar GM mapcensor
ECU written by FASTCHIP
Custom made 6 row alu radiator
Europacup intercooler
Mocal 29 row oilcooler
K&N x’treme airfilter
GT28RS garret turbo
Custom exhaustmanifold, huyser motorsports
-34 actuator
Ultimate wastegate with V-band clamps
3� exhaust/ downpipe
2.5 “ scorpion exhaust system
R21 Gr. N engine and gearbox mounts
Samco silicon hoses
Goodridge/ aeroquip for oil and water
Upgrade subframe with stronger bushes
i'll think thats gonna be it for the engine... then you have the breaks/suspension/interior and others with are also upgraded.
[/quote]
350 bhp is a absolute minimum, as you can see on the movie from the dyno: my 2.0-8v is doing 327 bhp/441Nm and that is with only 386cc injectors and small garret GT28RS turbo with .63A/R
Next step on the 2.0 l will be 575cc siemens deka injectors and garret GT2871R turbo with .86A/R. When that is done i'll post the next movie from the dyno.
My gearbox has standard ratio's butt with LSD (limited slip diff.) from quaiffe and my clutch is a AP racing 6 paddle.
My new breaks are also AP racing (from Ph1 ClioV6), 4pot calipers with 330x30 disc. Standard 21T brakemastercilinder.
Spec list Jo’s engine:
Engine J7R -752 , 21turbo ph1
Steel liners
Wossner pistons 88 mm europacup
Hardened and balanced rods (standard)
Balanced crank, lightened (standard)
1.9mm upgrade headgasket (mecaparts)
Cilinderhead with bigger valves and stronger valvesprings, ported/flowed (Europacup)
316° cam / 110° OVL
Adjustable cam pouly
Bosch 803’s injectors, 386cc low impedance (575cc comming up)
Magnecor bleu 8mm ignition leds
Ford cosworth RS500 sparkplugs
Ford cosworth RS500 coil
55 mm trottlebody (R21TXI)
Europacup plenum
Europacup inletmanifold
3 bar GM mapcensor
ECU written by FASTCHIP
Custom made 6 row alu radiator
Europacup intercooler
Mocal 29 row oilcooler
K&N x’treme airfilter
GT28RS garret turbo
Custom exhaustmanifold, huyser motorsports
-34 actuator
Ultimate wastegate with V-band clamps
3� exhaust/ downpipe
2.5 “ scorpion exhaust system
R21 Gr. N engine and gearbox mounts
Samco silicon hoses
Goodridge/ aeroquip for oil and water
Upgrade subframe with stronger bushes
i'll think thats gonna be it for the engine... then you have the breaks/suspension/interior and others with are also upgraded.
Re: Hello !
welcome!
thank you for information aport of forum.
I very bad for spiking inglish. sorry.
bye.
thank you for information aport of forum.
I very bad for spiking inglish. sorry.
bye.
LA MASCOTA OFICIAL DEL CLUB
-
- 21ero/a Novato/a
- Mensajes: 0
- Registrado: 17 Abr 2006, 15:35
- Ubicación: Prov de Bs As vicente lopez
Re: Hello !
:lol: Very pretty car I congratulate you :lol:
Re: Hello !
si yo no entiendo mal, el hombre es un "repuestero" especializado, no?
NEVADA TXE 94 2.2 INJECCION
EQUIPO GAS OYRSA TUBO 65 Lts (nunca ambulancia!)
EQUIPO GAS OYRSA TUBO 65 Lts (nunca ambulancia!)
Re: Hello !
[quote="SAS_8";p="24480"]si yo no entiendo mal, el hombre es un "repuestero" especializado, no?[/quote]
no soy un proffesional. No tengo ning?n buisiness mis el propio. Qué hago con los coches es justo una pasi?n. Del motor construyo no los excists, su todo por encargo.
i'm not a proffesional. I have no buisiness off my own. What i do with the cars is just a passion. The engine's i build dont excists, its all custom made.
no soy un proffesional. No tengo ning?n buisiness mis el propio. Qué hago con los coches es justo una pasi?n. Del motor construyo no los excists, su todo por encargo.
i'm not a proffesional. I have no buisiness off my own. What i do with the cars is just a passion. The engine's i build dont excists, its all custom made.
Re: Hello !
Ok, espero no lo hayas tomado a mal... no era la intencion. El solo ver tantas autopartes me hizo pensar eso
Saludos y felicitaciones por tu auto y tu pasion!
Saludos y felicitaciones por tu auto y tu pasion!
NEVADA TXE 94 2.2 INJECCION
EQUIPO GAS OYRSA TUBO 65 Lts (nunca ambulancia!)
EQUIPO GAS OYRSA TUBO 65 Lts (nunca ambulancia!)
Re: Hello !
SAS CUIDADO QUE SE TE ENOJA Y CAGAMOSSSSS :lol: :lol: RAJEEEEMOSSS :lol:
-JO-: very preety the car...very good photos of "pictures"
-JO-: very preety the car...very good photos of "pictures"
LA MASCOTA OFICIAL DEL CLUB
Re: Hello !
El muchacho tiene 6 R21 Turbo....
lo que dariamos ac? por uno de esos no muchachos!
I could definitely spend days looking at your 6 R21T ... amazing... here we don't have 21t, so for us is quite amazing....
great job you've done with that engine.... what's your top speed? and max acceleration? (0/100 /sec)
do u go to races? or do u just love the POWERRR? hehehe
see ya
lo que dariamos ac? por uno de esos no muchachos!
I could definitely spend days looking at your 6 R21T ... amazing... here we don't have 21t, so for us is quite amazing....
great job you've done with that engine.... what's your top speed? and max acceleration? (0/100 /sec)
do u go to races? or do u just love the POWERRR? hehehe
see ya
Antes - Nevada TXE 2.2 '90 - Nafta
Ahora - Nevada TXE 2.2 '93 - Nafta/GNC
Ahora - Nevada TXE 2.2 '93 - Nafta/GNC